DictionaryForumContacts

 Krio

link 12.12.2010 18:28 
Subject: client contributions, knowledge contribution, "one-firm" behavior.
в сабже - сферы деятельности высшего руководства юр.фирмы.

At Bain, all partners, even those at the most senior level, receive rigorous annual performance reviews on multiple dimensions: client contributions, people development, knowledge contribution, reputation building, and "one-firm" behavior.

хотелось бы уточнить:

client contributions здесь - привлечение новых клиентов или прибыль от клиентов?

"one-firm" behavior - что-то типа "следование стратегии «единой фирмы»?
и
knowledge contribution - пока не придумала вариант.. (разработка новых идей?.. повышение уровня компетентности фирмы?..)

 natrix_reloaded

link 12.12.2010 19:10 
client contributions- привлечение (новых) клиентов;
knowledge contribution- привнесение (новых) идей/знаний/и т.п.
"one-firm" behavior- может, не очень к месту, но очень модное "поддержание корпоративного духа/ создание корпоративной атмосферы"
Как всегда, просто варианты:)

 Krio

link 12.12.2010 19:46 
спасибо, natrix_reloaded.

вот еще два термина: client impact и firm impact

...partner reviews (одной фирмы) evaluate client impact and firm impact rather than how much the partner is producing.

воздействие на клиентов и ..?

 natrix_reloaded

link 12.12.2010 19:51 
А предложение от точки до точки? (желательно бы еще до и после)

 Krio

link 12.12.2010 20:08 
незадолго до этого упоминалось client performance (имхо, результаты работы с клиентами):
(речь о Partner Performance Reviews)

We collect mountains of data ranging from upward feedback to peer reviews to client performance.

через пару абзацев - пассаж о важности "Soft" data:

As with compensation, systems that collect only "hard" data can easily miss important aspects of the longer-term value someone is creating for the firm. "Soft" data are significant.
Goldman Sachs looks at qualitative criteria such as judgment, ability to develop relations with clients, and technical skills, along with mentoring, coaching, recruiting, and leadership. McKinsey's partner reviews evaluate client impact and firm impact rather than how much the partner is producing. At Grey Advertising, evaluations cover whether professionals are "hopeful, inspirational, and helpful to their colleagues," whether they are energetic, and whether they demonstrate "over-and-above-what's-demanded performance, day in and day out."

 natrix_reloaded

link 12.12.2010 20:21 
McKinsey's partner reviews evaluate client impact and firm impact rather than how much the partner is producing.
Я бы в данном контексте слово "impact" проигнорировала бы вообще:
Отчеты оценивают клиента и фирму в целом....
Давайте позовем хором: "Дедушка Мороооз silly. wizaaaard!

 Krio

link 12.12.2010 20:22 

еще хочу совета по поводу Customization в таком контексте: :)

Building on Strength

Fully developed performance reviews require a lot of time, both from the person who's being reviewed and from the reviewers. The return on this investment is knowledge and insight that can be used to take the value created through performance evaluation to the next level— customizing senior stars' roles and responsibilities throughout their ca¬reers. Why customize? The whole point of a performance management system is to help stars manage their careers so that they create the greatest possible value for the firm and for themselves. The way that happens is to help them build on strength.
Every individual has a set of relative strengths and weaknesses. Customization entails nurturing and building on strengths rather than trying to eliminate weaknesses (which is usually impossible). Great firms and outstanding professionals recognize this fact and work with it.

 Krio

link 12.12.2010 20:22 
"Отчеты оценивают клиента" - а зачем во внутреннем отчете оценивать клиента? хотя...

ну, давайте звать :))

 Krio

link 12.12.2010 20:26 
забыла написать свой вар.

Индивидуализация

 natrix_reloaded

link 12.12.2010 20:30 
Индивидуальный подход к клиенту?

 Krio

link 12.12.2010 20:36 
не думаю, тут в целом про работу в фирме, сильные и слабые стороны специалиста,его карьерный путь...

текст дальше:

They don't force superlative producers to become indifferent man¬agers. Nor do they penalize highly regarded mentors for devoting time to young stars. On the contrary, they encourage their senior people so that over time their career paths and the performance criteria to which they're held become more individualized. The rewards of this ap¬proach are not only more satisfied and productive senior stars but also a firm with a more diversified and balanced portfolio of skills.
Customization requires emphasizing some skills and neglecting others. Assignments that divide a partner's time equally between client and firm responsibilities will nurture his management skills. Pointing a partner toward marketing and client development will fos¬ter her skills as a rainmaker. Encouraging a partner to develop intel¬lectual property may produce a guru. The tradeoffs inherent in now professionals allocate their time are inescapable. Taken as a whole, those tradeoffs will determine the likelihood of each individual's success in the partnership, as well as the success of the partnership overall. That is why in professional firms, the deployment of talent is inherently strategic.

 natrix_reloaded

link 12.12.2010 21:02 
Если честно в первый раз не прочитала абзац целиком- слишком много буков:) Понадеялась на то, что "уже поняла, про что Вы переводите":) Disregard.
Что-то типа "индивидуализация/выделение/вычленение достоинств"
Customization requires emphasizing some skills and neglecting others.
Вот здесь бы хорошо выразиться...
Акцент на сильные стороны ...

 lisulya

link 12.12.2010 21:13 
customizing senior stars' roles and responsibilities throughout their ca¬reers. Why customize?

вар:

индивидуальный подбор обязанностей на протяжение всей карьеры. Для чего нужен такой подход?

 natrix_reloaded

link 12.12.2010 21:22 
"индивидуальный подбор обязанностей на протяжение всей карьеры. Для чего нужен такой подход?'
sounds good to me:)

 Krio

link 12.12.2010 21:35 
спасибо)
так, а что решаем с client impact and firm impact? :)

 lisulya

link 12.12.2010 21:49 
client impact

результаты работы с клиентами (как-то: привлечение новых и удержание старых, удовлетворенность клиентов и т.п.)

and firm impact -- вклад в развитие бизнеса и фирмы вцелом

 Krio

link 12.12.2010 21:52 
lisulya, я Вам очень благодарна!!

теперь бы еще с деплойментом разобраться.... О:-)

 silly.wizard

link 13.12.2010 4:15 
привет снегурочкам ;) тут вроде не осталось вопросов?

client impact and firm impact - у лисули вроде складно.
(но можно рассмотреть нюансы/уточнения... напр, firm impact - любое внутри-фирменное влияние; как-то: воздействие на атмосферу внутри конторы, отношения с коллегами, воспитание молодняка, и т.п.)

 Krio

link 13.12.2010 23:42 
спасибо всем участвовавшим огромное за помощь!

перевод сдан.

 

You need to be logged in to post in the forum