Subject: client contributions, knowledge contribution, "one-firm" behavior. в сабже - сферы деятельности высшего руководства юр.фирмы.At Bain, all partners, even those at the most senior level, receive rigorous annual performance reviews on multiple dimensions: client contributions, people development, knowledge contribution, reputation building, and "one-firm" behavior. хотелось бы уточнить: client contributions здесь - привлечение новых клиентов или прибыль от клиентов? "one-firm" behavior - что-то типа "следование стратегии «единой фирмы»? |
|
link 12.12.2010 19:10 |
client contributions- привлечение (новых) клиентов; knowledge contribution- привнесение (новых) идей/знаний/и т.п. "one-firm" behavior- может, не очень к месту, но очень модное "поддержание корпоративного духа/ создание корпоративной атмосферы" Как всегда, просто варианты:) |
спасибо, natrix_reloaded. вот еще два термина: client impact и firm impact ...partner reviews (одной фирмы) evaluate client impact and firm impact rather than how much the partner is producing. воздействие на клиентов и ..? |
|
link 12.12.2010 19:51 |
А предложение от точки до точки? (желательно бы еще до и после) |
незадолго до этого упоминалось client performance (имхо, результаты работы с клиентами): (речь о Partner Performance Reviews) We collect mountains of data ranging from upward feedback to peer reviews to client performance. через пару абзацев - пассаж о важности "Soft" data: As with compensation, systems that collect only "hard" data can easily miss important aspects of the longer-term value someone is creating for the firm. "Soft" data are significant. |
|
link 12.12.2010 20:21 |
McKinsey's partner reviews evaluate client impact and firm impact rather than how much the partner is producing. Я бы в данном контексте слово "impact" проигнорировала бы вообще: Отчеты оценивают клиента и фирму в целом.... Давайте позовем хором: " |
еще хочу совета по поводу Customization в таком контексте: :) Building on Strength Fully developed performance reviews require a lot of time, both from the person who's being reviewed and from the reviewers. The return on this investment is knowledge and insight that can be used to take the value created through performance evaluation to the next level— customizing senior stars' roles and responsibilities throughout their ca¬reers. Why customize? The whole point of a performance management system is to help stars manage their careers so that they create the greatest possible value for the firm and for themselves. The way that happens is to help them build on strength. |
"Отчеты оценивают клиента" - а зачем во внутреннем отчете оценивать клиента? хотя... ну, давайте звать :)) |
забыла написать свой вар. Индивидуализация |
|
link 12.12.2010 20:30 |
Индивидуальный подход к клиенту? |
не думаю, тут в целом про работу в фирме, сильные и слабые стороны специалиста,его карьерный путь... текст дальше: They don't force superlative producers to become indifferent man¬agers. Nor do they penalize highly regarded mentors for devoting time to young stars. On the contrary, they encourage their senior people so that over time their career paths and the performance criteria to which they're held become more individualized. The rewards of this ap¬proach are not only more satisfied and productive senior stars but also a firm with a more diversified and balanced portfolio of skills. |
|
link 12.12.2010 21:02 |
Если честно в первый раз не прочитала абзац целиком- слишком много буков:) Понадеялась на то, что "уже поняла, про что Вы переводите":) Disregard. Что-то типа "индивидуализация/выделение/вычленение достоинств" Customization requires emphasizing some skills and neglecting others. Вот здесь бы хорошо выразиться... Акцент на сильные стороны ... |
customizing senior stars' roles and responsibilities throughout their ca¬reers. Why customize? вар: индивидуальный подбор обязанностей на протяжение всей карьеры. Для чего нужен такой подход? |
|
link 12.12.2010 21:22 |
"индивидуальный подбор обязанностей на протяжение всей карьеры. Для чего нужен такой подход?' sounds good to me:) |
спасибо) так, а что решаем с client impact and firm impact? :) |
client impact результаты работы с клиентами (как-то: привлечение новых и удержание старых, удовлетворенность клиентов и т.п.) and firm impact -- вклад в развитие бизнеса и фирмы вцелом |
lisulya, я Вам очень благодарна!! теперь бы еще с деплойментом разобраться.... О:-) |
|
link 13.12.2010 4:15 |
привет снегурочкам ;) тут вроде не осталось вопросов? client impact and firm impact - у лисули вроде складно. |
спасибо всем участвовавшим огромное за помощь! перевод сдан. |
You need to be logged in to post in the forum |